SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG KEPADA PENGUNJUNG BUDIMAN SEKALIAN SEMUA SEMOGA KALIAN DAPAT KERAHMATAN DARI ILAHI

Monday, July 1, 2013

Pakar Israel dan AS Konsepkan Perang Masa Depan Sedarlah Wahai Umat Islam....


Penganjur Persidangan dengan Tema Perang "Masa Depan" mengumpulkan lima ahli - dua Tentera Israel, seorang pakar nuklear dan dua profesor dari Amerika untuk berbincang peperangan masa depan.

“Apa yang mungkin terfikir  pada kita (Perang masa depan)  adalah seperti filem fiksyen,” Tegas Yair Cohen, mantan komandan Satuan 8200, Pusat Perisikan Tentera dan Unit Cyber ​​Angkatan Pertahanan Israel, yang membuka sesi.
“Kita hidup di dunia di mana 500 juta serangan cyber terjadi setiap saat, dengan banyak hal yang  strategis dan pandangan politik untuk dipertimbangkan.”
Jika peristiwa Perang Enam Hari pada tahun 1967 itu harus terjadi lagi pada hari ini, Cohen mendakwa perkara itu  akan menjadi lebih luar biasa daripada “sekadar” kehancuran seluruh angkatan udara Mesir dalam tiga jam oleh jet Israel.
“Kita boleh menganggap hari ini bahwa senjata cyber akan mengambil alih – dan peristiwa yang sama akan menjadi terkenal – tanpa melihat satu jet Israel pun dihantar pada misi dan tanpa ada risiko satu nyawapun dari tentera  Israel,” katanya.

Perkara paling penting memainkan peranan utama dalam mencipta dan mengelola Sistem Pertahanan Udara “Iron Dome”, menunjukkan film video pendek yang menggambarkan senjata automatik tanpa operator, seperti kendaraan Robotik yang melakukan rondaan di perbatasan Gaza, kapal robotik yang dilengkapi dengan sistem penglihatan malam yang mendekati kapal musuh di laut, dan ular robot merayap ke markas musuh dan mengirim informasi berupa gambar ke markas.


Sehubungan dengan masalah nuklear, Lewi tidak mengharapkan terjadi perang nuklear, tapi ini tidak bererti bahwa kekuatan nuklear akan dihentikan dalam waktu terdekat. Semua Negara akan menggunakan drone, tidak hanya AS dan Israel,” katanya, dan karana itu akan lebih bijaksana untuk segera membuat standard bersama bagaimana drone ini digunakan. (Haaretz/Dz/www.globalmuslim.web.id)

1 comment:

  1. meraka sudah merangka perang masa akan datang..dan seboleh-bolehnya akan memastikan kuasa nuklear tidak akan dikuasai oleh negara2 islam..supaya meraka boleh gunakan the last secret weapon sekiranya memerlukan...untuk memusnahkan islam..

    ReplyDelete