SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG KEPADA PENGUNJUNG BUDIMAN SEKALIAN SEMUA SEMOGA KALIAN DAPAT KERAHMATAN DARI ILAHI

Sunday, August 21, 2011

Jangan Cuba Mengheret ATM ke Kancah Politik


http://kobatpr.blogspot.com/2011/08/panglima-atm-tidak-harus-biarkan-warga.html link artikel kobatpr

ATM adalah apolitical department. jangan cuba semarakkan api dan cuba kelirukan warga ATM dan pesara mengenai perkara tersebut. petikan dari kobat

"Pakar Perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari menyelar kenyataan Panglima Angkatan Tentera Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin berhubung penafiannya terhadap dakwaan berlakunya manipulasi undi pos. Abdul Aziz berkata, kenyataan Zulkifeli, khususnya soal kesetiaan kepada kerajaan adalah "memalukan perkhidmatan" dan menunjukkan kegagalannya memahami konsep kesetiaan dalam konteks negara dan warga"

klau mereka2 yang tahu dan memahami konsep kesetiaan secara akademik mengkritik kenyataan PAT tempohari, cuba tanya diri sendiri setakat mana kesetiaan diri sendiri kepada negara dan Yang Dipertuan Agong, ape sumbangan kalian kepada negara dan YDPA. cuba anda jelaskan, klau setakat hanya tahu mengkritik perlaksaan kosong tak payah jadi ahli akademik pun tak ape. semua perkara setakat bercakap dan tahu komplin tak kan kemana.

satu lagi kenyataan yang cuba mencampuri urusan ATM dari KOBARPR,

"Sekiranya jawatan Panglima ATM ini sama seperti Wakil Rakyat yang dipilih melalui undian, saya yakin warga tentera tidak akan memilih Panglima yang ada sekarang ini untuk menjadi ketua mereka kerana ternyata beliau tidak bersemangat `Panglima' yang sebenarnya. Imej ATM yang sebelum ini dihormati rakyat, kini tercalar apabila Panglima ATM cuba untuk mengheret ATM berpolitik seperti yang dilakukan oleh PDRM. Ianya amat memalukan warga tentera".

janganla cuba menangguk di air yang keruh la. kepimpinan ATM dipilih mengikut prosedur dan syarat2 tertentu. sebab tu la penulis KOBAT tak leh jadi panglima berhenti setakat sekarangnya kerana tak layak la tu. sesungguhnya jangan melampau mengkritik ATM. kepimpinan ATM adalah berkredibel dan berkelayakan jangan jadikan ulasan sesetengah orang sebagai guide untuk mengkritik. tanya diri sendiri dahulu setakat baru jadi penulis blog dah rasa diri tu mcm raja dah..udah2 la tu.

No comments:

Post a Comment